W naszym społeczeństwie każde pokolenie otrzymuje specjalną nazwę, dzięki której charakteryzuje się te osoby. Jest to również pokolenie „Z”. Jest to nowa nazwa, więc wiele osób może nie wiedzieć, co się kryje pod tą nazwą.

Czym jest pokolenie „Z”?

Pokolenie „Z” to osoby urodzone po roku 1995. Czyli Ci, którzy właśnie wchodzą w dorosłe życie. Nie znają oni rzeczywistości bez Internetu. Nawet jeśli część z nich urodziła się w momencie gdy sieci jeszcze nie było, nie pamiętają oni tych czasów. Całe ich życie polegało na pracy z Internetem i obserwowaniu jego rozwoju. Młodzi ludzie, żyją w Polsce, która jest członkiem Uni Europejskiej.

Nie pamiętają, momentu, gdy do niej dołączyliśmy i nie wiedzą, w jaki sposób to wydarzenie odmieniło nasz kraj. Pokolenie „Z” żyje z nowościami technologicznymi. Żyją z nimi i nie są im one straszne. Jeśli na rynek wchodzi nowy gadżet, oni niemal natychmiastowo wiedzą, jak się tym posługiwać. Nie wyobrażają sobie życia bez Internetu i nie przeszkadza im obcowanie w wirtualnej rzeczywistości. Niekiedy spędzają w niej najwięcej czasu.

Czym się charakteryzuje pokolenie „Z”?

Osoby z tego pokolenia nie różnią się między sobą. Żyją w globalnej wiosce, więc robią te same rzeczy co ludzie z Ameryki, Afryki czy Azji. Nie ma dla nich barier, a odległości nie stanowią większego problemu. Z łatwością przemieszczają się po całym świecie i nie chcą na długo zostać w jednym miejscu. Cały czas chcą dostawać czegoś nowego. Gdy już coś osiągną, pragną dalej się rozwijać i zdobywać konkretne sukcesy. Przez Internet zapoznają się z nowymi kulturami, przez co wyjazd za granicę nie jest dla nich straszny. Dotyczy się ich również multi tasking. Potrafią robić kilka rzeczy naraz.

dzisiajesza młodzież

Mogą jeść, rozmawiać z kimś, oglądać serial i pisać wiadomości. Trudno im się skupić na jednej rzeczy. Szybko się nudzą, więc muszą odpowiednio rozdysponować swoją podzielną uwagę. Pokolenie „Z” z łatwością przyjmuje wszystkie trendy. Chcą mieć oryginalne ubrania i gadżety. Zależy im na posiadaniu jak największej ilości rzeczy. Młodzieży zależy na samorozwoju, cały czas chcą się uczyć nowych rzeczy. Są niezależni i kreatywni. W ich głowach cały czas rodzi się wiele pomysłów, które chcą realizować. Pokolenie „Z” to indywidualiści. Z każdej strony otaczają ich różne wiadomości, więc mają dużą wiedzę o rzeczywistości.

 

Pokolenie „Z” na rynku pracy

Osoby z pokolenia „Z” właśnie zaczynają wchodzić na rynek pracy. Dla wielu pracowników będzie to bardzo ciekawe i szokujące doświadczenie. Nie można jeszcze dokładnie opisać, jak zachowują się w pracy, jednak są pewne przypuszczenia. Nie jest dla nich problemem pracowanie w różnych zakątkach świata. Znają wiele języków, więc z łatwością będą porozumiewać się z innymi. Szybko uczą się nowych rzeczy, w szczególności tych związanych z postępem technologicznym. Nie potrafią oni zachowywać tego, co się dowiedzieli dla siebie. Chcą się tym od razy dzielić z innymi, co może być problem dla przyszłych pracodawców.